FLUOkids
Project gericht op het verhogen van de zichtbaarheid en veiligheid van jonge kinderen op weg naar school. Het project moedigt kinderen aan om fluorescerende of reflecterende kleding te dragen
Project gericht op het verhogen van de zichtbaarheid en veiligheid van jonge kinderen op weg naar school. Het project moedigt kinderen aan om fluorescerende of reflecterende kleding te dragen
In dit programma staat de verkeerssituatie rondom de school centraal. Aan de hand van 8 verkeerssituaties worden er fotolessen gemaakt. Leerlingen van de school spelen de hoofdrol in deze lessen.
Virtual OV is een VR-platform dat leerlingen helpt zelfstandig OV te gebruiken, met realistische scenario’s en trainingen. Het is speciaal voor neurodivergente mensen, maar nuttig voor alle leerlingen.
In deze doorlopende digitale leerlijn werken kinderen door middel van interactieve oefeningen op een speelse manier aan hun verkeerskennis op school. De lessen zijn door leerkrachten flexibel in te delen.
ANWB Streetwise Fietsmasters promoot de boodschap dat fietsen leuk en gezond is. Kinderen fietsen echter steeds minder, wat leidt tot verminderde fietsvaardigheid. Het programma biedt praktische fietsvaardigheidstraining voor scholieren.
De Verkeersmaquette biedt praktische training voor PrO/VSO-leerlingen die moeite hebben met boekkennis. Het helpt hen essentiële verkeersvaardigheden aan te leren en te herhalen, cruciaal voor zelfstandige deelname aan de maatschappij.
Lesprogramma dat focust op keuzes in het verkeer, met aandacht voor groepsdruk en veiligheid. Het benadrukt bewustwording van keuzes, de overwegingen, gevolgen en mogelijke veranderingen met verbeterde feitenkennis.
Interactieve verkeersquiz met individuele voorronden en een theater spektakel. Via vragenlijsten wordt het verkeersinzicht van leerlingen onthuld, waardoor gerichte educatie mogelijk is. Strijd, interactie en kennis staan centraal.
Het Schoolpleinpakket is een compleet en compact pakket met praktijkopdrachten voor alle groepen van de basisschool.
Risicoperceptie, gevaarherkenning en bewustwording van eigen verkeersgedrag staan centraal.