Crash Investigation
Interactieve gastles met escapegame-elementen waarin leerlingen verkeersongelukken onderzoeken, gericht op het vergroten van risicobewustzijn en verkeersveiligheid in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.
Interactieve gastles met escapegame-elementen waarin leerlingen verkeersongelukken onderzoeken, gericht op het vergroten van risicobewustzijn en verkeersveiligheid in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.
Trappen in Etappen is een interventie waarbij nieuwkomers veilig leren fietsen aan de hand van methodisch opgebouwde stappen
De Blikveld e-bike module maakt jongeren scherp op verkeersrisico’s en helpt hen met praktische inzichten en interactieve oefeningen om veiliger en bewuster deel te nemen aan het verkeer.
Dynamisch debat- en spelformaat gericht op verkeersveiligheid, specifiek voor jongeren die op e-bikes en fatbikes rijden. Het project maakt jongeren bewust van de risico’s van risicovol fietsgedrag
Dynamische en interactieve les voor jongeren van het VO en MBO. Door deze les wil het team van Bureau Leefstijl bewustwording creëren bij jongeren over de consequenties van hun keuzes
Interactieve les voor jongeren van het VO en MBO. Het doel van de les is bewustwording creëren bij jongeren over de consequenties van het gebruik van hun mobiele telefoon in het verkeer.
Bewustwordingsproject gericht op jongeren rond hun rol in het verkeer. Aan de hand van een interactief kennisrad en ervaringselement gaan jongeren in gesprek en worden ze gestimuleerden om veiligere keuzes te maken in het verkeer.
In deze interventie worden jongeren bewust gemaakt van hun gedrag en kwetsbaarheid in het verkeer. In 3 verschillende onderdelen worden onveilige verkeerssituaties behandeld. Op basis hiervan maken leerlingen een strip.
Virtual OV is een VR-platform dat leerlingen helpt zelfstandig OV te gebruiken, met realistische scenario’s en trainingen. Het is speciaal voor neurodivergente mensen, maar nuttig voor alle leerlingen.
Deze interventie brengt verkeersslachtoffers met blijvend hersenletsel in contact met leerlingen in het voortgezet onderwijs. In een klassikale sessie bespreekt een slachtoffer wat hij of zij heeft meegemaakt.