HiBike

Fietsende kinderen

Game die basisschoolleerlingen stimuleert om vaker te fietsen en hen vaardigheden aanleert om veilig aan het verkeer deel te nemen. Ook ouders worden betrokken.

Leer in het Verkeer

de drie lespakket boeken

Verkeerseducatieprogramma voor peuters en kleuters met Dick Bruna illustraties. Het speelse en herkenbare programma bereidt kinderen voor op hun deelname aan het verkeer. Met tips voor leerkrachten en ouders.

sCOOL2walk

decoratief

Educatief programma dat theoretische verkeerseducatie koppelt aan praktijkervaring via lopende schoolbussen met behulp van een app.

High-Five

Jaarprogramma dat kinderen aan de hand van een superheld, een online platform en fysieke events aanmoedigt om vaker te lopen en fietsen tot school.

Studio Rotonde

In deze interventie worden jongeren bewust gemaakt van hun gedrag en kwetsbaarheid in het verkeer. In 3 verschillende onderdelen worden onveilige verkeerssituaties behandeld. Op basis hiervan maken leerlingen een strip.

FLUOkids

Project gericht op het verhogen van de zichtbaarheid en veiligheid van jonge kinderen op weg naar school. Het project moedigt kinderen aan om fluorescerende of reflecterende kleding te dragen

Tussen School en Thuis 1-4

In dit programma staat de verkeerssituatie rondom de school centraal. Aan de hand van 8 verkeerssituaties worden er fotolessen gemaakt. Leerlingen van de school spelen de hoofdrol in deze lessen.

Verkeerskwis

De Verkeerskwis biedt verkeerseducatie voor groep 6 in een competitieve en theatrale setting, met online toetsing, klassikale nabespreking, verdiepende opdrachten en een interactieve finale.

Virtual OV

Screenshot uit de VR-game Virtual OV. De foto toont een virtuele halteplaats met wachtende passagiers en een naderende bus.

Virtual OV is een VR-platform dat leerlingen helpt zelfstandig OV te gebruiken, met realistische scenario’s en trainingen. Het is speciaal voor neurodivergente mensen, maar nuttig voor alle leerlingen.

ANWB Streetwise Digitaal

In deze doorlopende digitale leerlijn werken kinderen door middel van interactieve oefeningen op een speelse manier aan hun verkeerskennis op school. De lessen zijn door leerkrachten flexibel in te delen.