Studio Rotonde
In deze interventie worden jongeren bewust gemaakt van hun gedrag en kwetsbaarheid in het verkeer. In 3 verschillende onderdelen worden onveilige verkeerssituaties behandeld. Op basis hiervan maken leerlingen een strip.
In deze interventie worden jongeren bewust gemaakt van hun gedrag en kwetsbaarheid in het verkeer. In 3 verschillende onderdelen worden onveilige verkeerssituaties behandeld. Op basis hiervan maken leerlingen een strip.
In dit programma staat de verkeerssituatie rondom de school centraal. Aan de hand van 8 verkeerssituaties worden er fotolessen gemaakt. Leerlingen van de school spelen de hoofdrol in deze lessen.
De Verkeerskwis biedt verkeerseducatie voor groep 6 in een competitieve en theatrale setting, met online toetsing, klassikale nabespreking, verdiepende opdrachten en een interactieve finale.
In deze doorlopende digitale leerlijn werken kinderen door middel van interactieve oefeningen op een speelse manier aan hun verkeerskennis op school. De lessen zijn door leerkrachten flexibel in te delen.
Groepsdruk beïnvloedt jongeren in verkeersveiligheid. Project Muurvast bevordert weerbaarheid tegen groepsdruk door spellen, opdrachten en het ontwikkelen van ‘gouden tips’.
Deze interventie brengt verkeersslachtoffers met blijvend hersenletsel in contact met leerlingen in het voortgezet onderwijs. In een klassikale sessie bespreekt een slachtoffer wat hij of zij heeft meegemaakt.
ANWB Streetwise Fietsmasters promoot de boodschap dat fietsen leuk en gezond is. Kinderen fietsen echter steeds minder, wat leidt tot verminderde fietsvaardigheid. Het programma biedt praktische fietsvaardigheidstraining voor scholieren.
Workshop voor jongeren die de verkeersveiligheid bevordert. Deelnemers leren elkaar aanspreken op risicovol rijgedrag, met focus op gedeelde verantwoordelijkheid van bestuurder en passagier. Na 1,5 uur hebben ze praktische handvatten.
Voor mensen die nieuw zijn in Nederland worden verkeerslessen op maat aangeboden om de Nederlandse verkeersregels en verkeersborden te leren en deze te kunnen toepassen in het verkeer.
Interventie gebaseerd op Design Thinking. Leerlingen (groep 3-8) worden uitgedaagd in het bedenken en presenteren van ideeën om de schoolomgeving veiliger te maken. Nadruk op burgerschap, creativiteit en verhoogd verkeersbewustzijn.