Alcohol en drugs in het verkeer

decoratief

Dynamische en interactieve les voor jongeren van het VO en MBO. Door deze les wil het team van Bureau Leefstijl bewustwording creëren bij jongeren over de consequenties van hun keuzes

Sociale media in het verkeer

Decoratief

Interactieve les voor jongeren van het VO en MBO. Het doel van de les is bewustwording creëren bij jongeren over de consequenties van het gebruik van hun mobiele telefoon in het verkeer.

sCOOL2walk

decoratief

Educatief programma dat theoretische verkeerseducatie koppelt aan praktijkervaring via lopende schoolbussen met behulp van een app.

StreetTalk

Decoratief

Bewustwordingsproject gericht op jongeren rond hun rol in het verkeer. Aan de hand van een interactief kennisrad en ervaringselement gaan jongeren in gesprek en worden ze gestimuleerden om veiligere keuzes te maken in het verkeer.

High-Five

Jaarprogramma dat kinderen aan de hand van een superheld, een online platform en fysieke events aanmoedigt om vaker te lopen en fietsen tot school.

Studio Rotonde

In deze interventie worden jongeren bewust gemaakt van hun gedrag en kwetsbaarheid in het verkeer. In 3 verschillende onderdelen worden onveilige verkeerssituaties behandeld. Op basis hiervan maken leerlingen een strip.

Tussen School en Thuis 1-4

In dit programma staat de verkeerssituatie rondom de school centraal. Aan de hand van 8 verkeerssituaties worden er fotolessen gemaakt. Leerlingen van de school spelen de hoofdrol in deze lessen.

Verkeerskwis

De Verkeerskwis biedt verkeerseducatie voor groep 6 in een competitieve en theatrale setting, met online toetsing, klassikale nabespreking, verdiepende opdrachten en een interactieve finale.

ANWB Streetwise Digitaal

In deze doorlopende digitale leerlijn werken kinderen door middel van interactieve oefeningen op een speelse manier aan hun verkeerskennis op school. De lessen zijn door leerkrachten flexibel in te delen.

Muurvast

Groepsdruk beïnvloedt jongeren in verkeersveiligheid. Project Muurvast bevordert weerbaarheid tegen groepsdruk door spellen, opdrachten en het ontwikkelen van ‘gouden tips’.