HiBike
Game die basisschoolleerlingen stimuleert om vaker te fietsen en hen vaardigheden aanleert om veilig aan het verkeer deel te nemen. Ook ouders worden betrokken.
Game die basisschoolleerlingen stimuleert om vaker te fietsen en hen vaardigheden aanleert om veilig aan het verkeer deel te nemen. Ook ouders worden betrokken.
Verkeerseducatieprogramma voor peuters en kleuters met Dick Bruna illustraties. Het speelse en herkenbare programma bereidt kinderen voor op hun deelname aan het verkeer. Met tips voor leerkrachten en ouders.
Interactieve gastles met escapegame-elementen waarin leerlingen verkeersongelukken onderzoeken, gericht op het vergroten van risicobewustzijn en verkeersveiligheid in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.
Trappen in Etappen is een interventie waarbij nieuwkomers veilig leren fietsen aan de hand van methodisch opgebouwde stappen
Dynamisch debat- en spelformaat gericht op verkeersveiligheid, specifiek voor jongeren die op e-bikes en fatbikes rijden. Het project maakt jongeren bewust van de risico’s van risicovol fietsgedrag
Dynamische en interactieve les voor jongeren van het VO en MBO. Door deze les wil het team van Bureau Leefstijl bewustwording creëren bij jongeren over de consequenties van hun keuzes
Interactieve les voor jongeren van het VO en MBO. Het doel van de les is bewustwording creëren bij jongeren over de consequenties van het gebruik van hun mobiele telefoon in het verkeer.
Educatief programma dat theoretische verkeerseducatie koppelt aan praktijkervaring via lopende schoolbussen met behulp van een app.
Bewustwordingsproject gericht op jongeren rond hun rol in het verkeer. Aan de hand van een interactief kennisrad en ervaringselement gaan jongeren in gesprek en worden ze gestimuleerden om veiligere keuzes te maken in het verkeer.
Het E-Step Simulator is een lespakket voor jongeren tussen de 16-24 jaar met het thema veilig rijden op de e-step. Het interactieve programma wil de doelgroep bewust maken van de gevaren en