ANWB Streetwise Digitaal
In deze doorlopende digitale leerlijn werken kinderen door middel van interactieve oefeningen op een speelse manier aan hun verkeerskennis op school. De lessen zijn door leerkrachten flexibel in te delen.
In deze doorlopende digitale leerlijn werken kinderen door middel van interactieve oefeningen op een speelse manier aan hun verkeerskennis op school. De lessen zijn door leerkrachten flexibel in te delen.
Groepsdruk beïnvloedt jongeren in verkeersveiligheid. Project Muurvast bevordert weerbaarheid tegen groepsdruk door spellen, opdrachten en het ontwikkelen van ‘gouden tips’.
Deze interventie brengt verkeersslachtoffers met blijvend hersenletsel in contact met leerlingen in het voortgezet onderwijs. In een klassikale sessie bespreekt een slachtoffer wat hij of zij heeft meegemaakt.
Verkeerseducatieprogramma voor peuters en kleuters met Dick Bruna illustraties. Het speelse en herkenbare programma bereidt kinderen voor op hun deelname aan het verkeer. Met tips voor leerkrachten en ouders.
WegWijsVR combineert een fysiek werkboek met virtuele lessen in Virtual Reality, waardoor leerlingen elementaire verkeerskennis op een leuke manier opdoen. Een online dashboard voor leerkrachten bevat overzichtelijke informatie.
Initiatief om een mentaliteitsverandering te bevorderen door ouders en kinderen uit te dagen om alternatieve, bewuste keuzes te maken tijdens hun tocht naar school, waardoor een prettiger verkeerssituatie ontstaat
Interventie gebaseerd op Design Thinking. Leerlingen (groep 3-8) worden uitgedaagd in het bedenken en presenteren van ideeën om de schoolomgeving veiliger te maken. Nadruk op burgerschap, creativiteit en verhoogd verkeersbewustzijn.
Deze interventie richt zich op het bewustzijn van leerlingen over gezonde grenzen en de risico’s van gedrag in het verkeer, waarbij aandacht voor de weg cruciaal is voor veiligheid.
Lesprogramma dat focust op keuzes in het verkeer, met aandacht voor groepsdruk en veiligheid. Het benadrukt bewustwording van keuzes, de overwegingen, gevolgen en mogelijke veranderingen met verbeterde feitenkennis.
Interactieve verkeersquiz met individuele voorronden en een theater spektakel. Via vragenlijsten wordt het verkeersinzicht van leerlingen onthuld, waardoor gerichte educatie mogelijk is. Strijd, interactie en kennis staan centraal.