Reflection Day

Doel van deze interventie is om kinderen bewust te maken van een goede zichtbaarheid in het verkeer door reflectiematerialen te dragen.

Stop!licht!

Stop!licht! is een theatervoorstelling van Plots! Theaterprojecten voor de groepen 1, 2 en 3, 4 van het basisonderwijs. In het toneelstuk wordt op een speelse wijze de functie van het verkeerslicht aan

Ik zie, ik zie, wat jij niet zag…

In deze interactieve theatervoorstellingen worden verschillende verkeersverhalen verteld, waarbij het gedrag van de leerlingen in het verkeer centraal staat en theatraal onder de aandacht wordt gebracht.

Dode hoekproject

Tijdens deze les worden de leerlingen meegenomen in de thematiek rondom de dode hoeken van een groot voertuig.

Project Fiets Veilig

Slingeren, afslaan zonder richting en met z’n drieën naast elkaar fietsen: veelvoorkomend bij kinderen in het verkeer. Project Fiets Veilig maakt leerlingen in groep 7 en 8 bewust van hun fietsgedrag.

Op voeten en fietsen naar school

Actieperiode waarin aandacht besteed wordt aan verkeersveiligheid in de schoolomgeving door ouders te motiveren zoveel mogelijk met hun kinderen lopend of fietsend naar school te komen.

Veilig op de fiets

Pakket dat gericht op veilig fietsen in het algemeen. Praktisch aspecten als een fietscontrole komen aan bod, maar ook theoretische lessen worden aangeboden.

VVN Veilig Oversteken

Oefen veilig oversteken met lessen voor groep 1-4 en handige thuis-tips. Het pakket bevat tools om schooloversteken te beoordelen en advies voor mogelijke verbeteringen.

Go Safe zonder afleiding

Afleiding zorgt voor een toenemend aantal verkeersongelukken, vooral bij jongeren (10-25 jaar) door smartphonegebruik tijdens fietsen of lopen. Go Safe streeft ernaar leerlingen te motiveren voor veiliger gedrag.

Go Safe zonder afleiding VR

Afleiding veroorzaakt meer verkeersongelukken, vooral onder jongeren door smartphonegebruik. Go Safe motiveert leerlingen om veilig gedrag te kiezen, waardoor ze hun eigen veiligheid bevorderen.