Device- en middelengebruik in het verkeer
Deze interventie richt zich op het bewustzijn van leerlingen over gezonde grenzen en de risico’s van gedrag in het verkeer, waarbij aandacht voor de weg cruciaal is voor veiligheid.
Deze interventie richt zich op het bewustzijn van leerlingen over gezonde grenzen en de risico’s van gedrag in het verkeer, waarbij aandacht voor de weg cruciaal is voor veiligheid.
Lesprogramma dat focust op keuzes in het verkeer, met aandacht voor groepsdruk en veiligheid. Het benadrukt bewustwording van keuzes, de overwegingen, gevolgen en mogelijke veranderingen met verbeterde feitenkennis.
Interactieve verkeersquiz met individuele voorronden en een theater spektakel. Via vragenlijsten wordt het verkeersinzicht van leerlingen onthuld, waardoor gerichte educatie mogelijk is. Strijd, interactie en kennis staan centraal.
Lessen voor groepen 7, 8 en brugklassers over afleiding in het verkeer. De les geeft leerlingen inzicht in attitude en impulsen die gedrag sturen. Gebruik van fietssimulator en VR brillen.
Lespakket gericht op het verhoogde risico van jongeren op ongelukken door roekeloos gedrag. Het omvat opdrachten en voorbeelden om bewustwording van risico’s, inclusief afleiding in het verkeer, te vergroten.
Jongeren evalueren hun risicogedrag, bespreken het met jongerenvoorlichters, beantwoorden quizvragen en sluiten uiteindelijk een deal om zich op de fiets veilig en sociaal te gedragen.
Escapabel is een online escaperoom waarin teams binnen een tijdslimiet puzzels oplossen. Het omvat verkeersonderwerpen, zoals rijden onder invloed, in de uitdagingen.
Dit project traint jonge bestuurders in gevaarherkenning en bevordert veilig rijgedrag, waardoor ze bewuster en veiliger deelnemen aan het verkeer.
Pitch is een lespakket voor jongeren tussen de 16-25 jaar om hen bewust te maken van de gevaren van alcohol en/of drugs in het verkeer.