Wheelie Pop

Door het spelen van deze game en het nabespreken daarvan in de klas worden kinderen bewuster gemaakt van de afleiding die smartphonegebruik op de fiets met zich meebrengt en de daaruit voortvloeiende risico’s.

3D Tripping Car Klassikaal

3D-Tripping Car Klassikaal is een lesprogramma dat per blokuur wordt gegeven. Deze komt gedurende één dag langs bij een school. Het programma wordt begeleid door een campagneteam van Responsible Young Drivers.

Your Message Pro

Leerlingen uit het praktijkonderwijs leren door te doen. “Doen” staat ook centraal bij Your Message Pro van TeamAlert. Vooraf wordt met de school bepaald welk thema centraal staat, bijvoorbeeld afleiding op de

3D Tripping Car

Bewustwordingscampagne voor jongeren rond de gevaren van alcohol en drugs in het verkeer. Dankzij een virtual reality bril gekoppeld aan een rijsimulator kunnen jongeren dit echt ervaren.

Ik zie, ik zie, wat jij niet zag…

In deze interactieve theatervoorstellingen worden verschillende verkeersverhalen verteld, waarbij het gedrag van de leerlingen in het verkeer centraal staat en theatraal onder de aandacht wordt gebracht.

Dode hoekproject

Tijdens deze les worden de leerlingen meegenomen in de thematiek rondom de dode hoeken van een groot voertuig.

Fight Your Inner Monkey

Fight Your Inner Monkey heeft tot doel jongeren in de leeftijd van 15 tot 18 jaar bewuster te maken van de aanwezigheid en invloed van groepsdruk.

Go Safe zonder afleiding

Afleiding zorgt voor een toenemend aantal verkeersongelukken, vooral bij jongeren (10-25 jaar) door smartphonegebruik tijdens fietsen of lopen. Go Safe streeft ernaar leerlingen te motiveren voor veiliger gedrag.

Gastles nabestaanden van een verkeersslachtoffer

De gastles focust op het bewust maken van de risico’s bij verkeersdeelname en eigen (risicovol) verkeersgedrag. Het doel is het creëren en behouden van een realistische risicoperceptie en veilig verkeersgedrag.

3D Afleiding Car

3D Afleiding Car, gericht op jongeren (16-25 jaar), gebruikt een virtual reality-simulator om de gevaren van afleiding in het verkeer te ervaren. Het simuleert situaties waarin het gebruik van een virtuele smartphone leidt tot ernstige problemen.