The Day After
The Day After is een educatief project waarin jongeren middels een escaperoomformat getraind worden in het vertonen van zelfcontrole.
The Day After is een educatief project waarin jongeren middels een escaperoomformat getraind worden in het vertonen van zelfcontrole.
Verkeerslessen waarin leerlingen zelf gevaarlijke verkeerssituaties die zij tegenkomen op de route tussen school en thuis in kaart brengen. Deze vormen de basis voor de verkeerslessen.
Interactieve theatervoorstelling met als doel om kinderen bewust te maken van gevaren in diverse verkeersituaties en hoe je hier veilig mee om kunt gaan.
Verkeerseducatief theaterprogramma dat bestaat uit een combinatie van poppentheater en doe-activiteiten. Het programma duurt ca. 45 minuten en wordt klassikaal gegeven.
Het Nationale Verkeerslab is een spelshow voor scholieren. Het ervaren, demonstreren en in sneltreinvaart oplossingen bedenken voor complexe verkeerssituaties staat centraal.
Door het spelen van deze game en het nabespreken daarvan in de klas worden kinderen bewuster gemaakt van de afleiding die smartphonegebruik op de fiets met zich meebrengt en de daaruit voortvloeiende risico’s.
Met deze les ontdekken kinderen en hun ouders op een eigentijdse, laagdrempelige manier én met hulp van een vrachtautochauffeur hoe zij uit de dode hoek blijven.
Leerlingen uit het praktijkonderwijs leren door te doen. “Doen” staat ook centraal bij Your Message Pro van TeamAlert. Vooraf wordt met de school bepaald welk thema centraal staat, bijvoorbeeld afleiding op de
De Verkeerstuin is een praktijk verkeerseducatieplein waar leerlingen van basisscholen worden ondergedompeld in het verkeer. Het motto van de tuin is: Doen is leren.
Doel van deze interventie is om kinderen bewust te maken van een goede zichtbaarheid in het verkeer door reflectiematerialen te dragen.