Alcohol en drugs in het verkeer
Dynamische en interactieve les voor jongeren van het VO en MBO. Door deze les wil het team van Bureau Leefstijl bewustwording creëren bij jongeren over de consequenties van hun keuzes
Dynamische en interactieve les voor jongeren van het VO en MBO. Door deze les wil het team van Bureau Leefstijl bewustwording creëren bij jongeren over de consequenties van hun keuzes
Interactieve les voor jongeren van het VO en MBO. Het doel van de les is bewustwording creëren bij jongeren over de consequenties van het gebruik van hun mobiele telefoon in het verkeer.
In deze doorlopende digitale leerlijn werken kinderen door middel van interactieve oefeningen op een speelse manier aan hun verkeerskennis op school. De lessen zijn door leerkrachten flexibel in te delen.
Aansprekende (actuele) gebeurtenissen worden als voorbeeld aangehaald, daarnaast worden humor en verdriet ingezet om leerlingen te activeren en te betrekken bij deze bijzondere voorlichting.
The Day After is een educatief project waarin jongeren middels een escaperoomformat getraind worden in het vertonen van zelfcontrole.
De gastles focust op het bewust maken van de risico’s bij verkeersdeelname en eigen (risicovol) verkeersgedrag. Het doel is het creëren en behouden van een realistische risicoperceptie en veilig verkeersgedrag.
Motor- en bromfietsrijopleiding: Focus op risicobewustzijn, praktijkrit en theorie voor tijdige reactie op verkeersrisico’s. Twee SWOV-onderzoeken tonen positieve gedragsaanpassingen na de training aan