Go Safe zonder afleiding VR
Afleiding veroorzaakt meer verkeersongelukken, vooral onder jongeren door smartphonegebruik. Go Safe motiveert leerlingen om veilig gedrag te kiezen, waardoor ze hun eigen veiligheid bevorderen.
Afleiding veroorzaakt meer verkeersongelukken, vooral onder jongeren door smartphonegebruik. Go Safe motiveert leerlingen om veilig gedrag te kiezen, waardoor ze hun eigen veiligheid bevorderen.
Trafficskills biedt drie lessen: weerbaarheid en groepsdruk, zelfvertrouwen, en uit de groep treden. Weerbaarheid ontstaat niet alleen door kennis en vaardigheden, maar ook door de wil van de leerling om zichzelf te reguleren.
Leerlingen krijgen verkeersles in opvallende gele trucks van de Chauffeursvereniging. Met interactieve lessen en professioneel filmmateriaal leren ze over verkeerssituaties, dode hoeken en hoe ze zichtbaar blijven voor chauffeurs.
De remwegdemonstratie leert kinderen dat de stopafstand uit reactietijd en remweg bestaat. Ze ervaren de afstand die een auto nodig heeft om bij een noodstop tot stilstand te komen, benadrukkend dat veilig oversteken cruciaal is.
Programma waarbij diverse verkeersveiligheidsthema’s worden behandeld. De betreffende school maakt een keuze uit de beschikbare onderdelen.
Programma waarbij aan de hand van perspectiefwisselingen en eigen ervaringen geprobeerd wordt jongeren bewust te maken van de consequenties van hun (onbezonnen of agressief) handelen op/rond het spoor en in de trein
Kwartet over verkeersborden voor kinderen vanaf groep 3. Door een extra spelregel worden kinderen gemotiveerd de betekenissen van de borden te kennen.
Schoolroute.nl betrekt leerlingen van groep 7 en 8 en de eerste klas van het voortgezet onderwijs bij het analyseren van hun school-thuisroute. Ze identificeren gevaarlijke punten en worden zich bewust van verkeersrisico’s.
Een clinic en theatervoorstelling voor jongeren belicht alcoholgebruik in uitgaans- en sportsettings versus verkeersdeelname. Het focust op eigen verantwoordelijkheid, persoonlijke normen, en het aanspreken op risicovol gedrag.
Totaalprogramma voor de onderbouw van het vo gericht op verkeerskennis, verkeersvaardigheden en risicoperceptie. Ook is er aandacht voor het verbeteren van de houding in het verkeer, groepsdruk en eigen verantwoordelijkheid.