OV4U
Leerlingen van de basisschool en in het voortgezet speciaal onderwijs leren zelfstandig gebruik te maken van het OV. De kinderen leren een keuze te maken voor hun vervoerwijze en hun reis met het OV te plannen.
Leerlingen van de basisschool en in het voortgezet speciaal onderwijs leren zelfstandig gebruik te maken van het OV. De kinderen leren een keuze te maken voor hun vervoerwijze en hun reis met het OV te plannen.
PazzUp confronteert onderbouwleerlingen met gevolgen van gevaarlijk spoorweggedrag om hun houding te veranderen en spoorongevallen en vandalisme te verminderen.
Module rond veilig fietsen voor eerstejaars op het voortgezet onderwijs. aan bod komen onderwerpen zoals fietsen met een mobiel, in een groep en bij haast. Leerlingen krijgen praktisch oefeningen en bespreken ervaringen.
Totaalprogramma voor de onderbouw van het vo gericht op verkeerskennis, verkeersvaardigheden en risicoperceptie. Ook is er aandacht voor het verbeteren van de houding in het verkeer, groepsdruk en eigen verantwoordelijkheid.
Digitale lesbrief ‘Verkeer in Uitvoering’ voor eerste twee klassen voortgezet onderwijs, benadrukt fietsveiligheid. Gericht op integratie van verkeerseducatie binnen vakken, vooral voor VMBO PRO, VMBO kader/TL en HAVO/VWO.
Verkeersmarkt voor 12-14-jarige leerlingen op voortgezet (speciaal) onderwijs. Modulair programma behandelt relevante verkeersveiligheidsthema’s. Scholen kiezen passende onderdelen voor bewustwording en educatie.
Een theatervoorstelling rond het gedrag van jongeren in het verkeer; gekoppeld aan een interactieve les. Bewustwording, verantwoordelijkheid en gedragskeuzes maken staan centraal.
Educatieve cabaretvoorstelling voor jongeren over gedrag en verkeer(sveiligheid). Aansluitend aan de cabaretvoorstelling vindt een forumdiscussie plaats.
Via een mix van theorielessen en praktijkinstructie worden middelbare scholieren bewust gemaakt van de verkeersveiligheid risico’s tijdens de school-thuis route en hoe hier mee om te gaan.
De theatervoorstelling over drie jongeren die lol maken en grenzen onderzoeken. Aansluitend aan de voorstelling volgt een nagesprek.