Wheelie Pop

Door het spelen van deze game en het nabespreken daarvan in de klas worden kinderen bewuster gemaakt van de afleiding die smartphonegebruik op de fiets met zich meebrengt en de daaruit voortvloeiende risico’s.

Veilig op weg! Blijf uit de dode hoek

Met deze les ontdekken kinderen en hun ouders op een eigentijdse, laagdrempelige manier én met hulp van een vrachtautochauffeur hoe zij uit de dode hoek blijven.

Verkeerstuin Maasbree

De Verkeerstuin is een praktijk verkeerseducatieplein waar leerlingen van basisscholen worden ondergedompeld in het verkeer. Het motto van de tuin is: Doen is leren.

Reflection Day

Doel van deze interventie is om kinderen bewust te maken van een goede zichtbaarheid in het verkeer door reflectiematerialen te dragen.

Stop!licht!

Stop!licht! is een theatervoorstelling van Plots! Theaterprojecten voor de groepen 1, 2 en 3, 4 van het basisonderwijs. In het toneelstuk wordt op een speelse wijze de functie van het verkeerslicht aan

Ik zie, ik zie, wat jij niet zag…

In deze interactieve theatervoorstellingen worden verschillende verkeersverhalen verteld, waarbij het gedrag van de leerlingen in het verkeer centraal staat en theatraal onder de aandacht wordt gebracht.

Dode hoekproject

Tijdens deze les worden de leerlingen meegenomen in de thematiek rondom de dode hoeken van een groot voertuig.

Project Fiets Veilig

Slingeren, afslaan zonder richting en met z’n drieën naast elkaar fietsen: veelvoorkomend bij kinderen in het verkeer. Project Fiets Veilig maakt leerlingen in groep 7 en 8 bewust van hun fietsgedrag.

Op voeten en fietsen naar school

Actieperiode waarin aandacht besteed wordt aan verkeersveiligheid in de schoolomgeving door ouders te motiveren zoveel mogelijk met hun kinderen lopend of fietsend naar school te komen.

Veilig op de fiets

Pakket dat gericht op veilig fietsen in het algemeen. Praktisch aspecten als een fietscontrole komen aan bod, maar ook theoretische lessen worden aangeboden.