VVN Verkeersmethode
De VVN Verkeersmethode biedt voor groep 1 t/m groep 8 al het lesmateriaal dat nodig is om kinderen veilig aan het verkeer te laten deelnemen.
De VVN Verkeersmethode biedt voor groep 1 t/m groep 8 al het lesmateriaal dat nodig is om kinderen veilig aan het verkeer te laten deelnemen.
Om de jongeren de gevaren van afleiding in het verkeer zelf te ervaren, wordt een virtual reality bril gekoppeld aan een fietssimulator ingezet.
Het campagneteam RYD spreekt op straat jongeren over het gevaar van afleiding op de fiets.
Verkeerseducatief theaterprogramma dat bestaat uit een combinatie van poppentheater en doe-activiteiten. Het programma duurt ca. 45 minuten en wordt klassikaal gegeven.
Het Nationale Verkeerslab is een spelshow voor scholieren. Het ervaren, demonstreren en in sneltreinvaart oplossingen bedenken voor complexe verkeerssituaties staat centraal.
Door het spelen van deze game en het nabespreken daarvan in de klas worden kinderen bewuster gemaakt van de afleiding die smartphonegebruik op de fiets met zich meebrengt en de daaruit voortvloeiende risico’s.
Leerlingen uit het praktijkonderwijs leren door te doen. “Doen” staat ook centraal bij Your Message Pro van TeamAlert. Vooraf wordt met de school bepaald welk thema centraal staat, bijvoorbeeld afleiding op de
Afleiding zorgt voor een toenemend aantal verkeersongelukken, vooral bij jongeren (10-25 jaar) door smartphonegebruik tijdens fietsen of lopen. Go Safe streeft ernaar leerlingen te motiveren voor veiliger gedrag.
De gastles focust op het bewust maken van de risico’s bij verkeersdeelname en eigen (risicovol) verkeersgedrag. Het doel is het creëren en behouden van een realistische risicoperceptie en veilig verkeersgedrag.
3D Afleiding Car, gericht op jongeren (16-25 jaar), gebruikt een virtual reality-simulator om de gevaren van afleiding in het verkeer te ervaren. Het simuleert situaties waarin het gebruik van een virtuele smartphone leidt tot ernstige problemen.