3D Afleiding Bike (Klassikaal)

3D-Afleiding Bike klassikaal biedt leerlingen een Virtual Reality-ervaring met de Oculus Rift bril, waarbij ze de negatieve effecten van afleiding op de fiets kunnen ervaren. Het programma omvat een Distraction game en Afleidingsquiz, gericht op risicoperceptie en begrip van de impact van afleiding.

S.U.I.T. Stand Up In Traffic

Trafficskills biedt drie lessen: weerbaarheid en groepsdruk, zelfvertrouwen, en uit de groep treden. Weerbaarheid ontstaat niet alleen door kennis en vaardigheden, maar ook door de wil van de leerling om zichzelf te reguleren.

Doe meer met MONO

Doe meer met MONO, een lespakket van Veilig Verkeer Nederland, bevordert kennis en bewustzijn bij kinderen over de risico’s van telefoongebruik op de fiets. Het introduceert de MONO-norm voor veilig fietsen zonder telefoonafleiding.

50CC SCOOTER SCHOOLEVENTS

Praktijkgerichte interventie voor leerlingen van de bovenbouw VMBO of ROC’s op het gebied van verantwoord en veilig scooter rijden.

ROAD SAFETY DAYS

RYD introduceert de Road Safety Days om kennis over afleiding, alcohol en drugs in het verkeer naar klaslokalen te brengen. Campagneteams delen gedurende drie dagen ervaringen met 3D-simulaties en virtual reality.

The DriveXperience

‘The DriveXperience’, Praktijkdag voor Jonge Autorijders, verlengt het leertraject voor 18-24 jarige bestuurders op een kritisch punt in hun carrière. Het bevordert bewustzijn van rijgedrag en risico’s.

Voortgezet Fietsvaardig

Module rond veilig fietsen voor eerstejaars op het voortgezet onderwijs. aan bod komen onderwerpen zoals fietsen met een mobiel, in een groep en bij haast. Leerlingen krijgen praktisch oefeningen en bespreken ervaringen.

MONO Gastles

MONO gastles voor 10-12-jarigen bevordert bewustzijn van veilig fietsen zonder afleiding. Interactieve aanpak laat kinderen zelf redenen bedenken, betrekt ouders met zelfgemaakte MONO geurhangers en promoot sociale norm ‘MONO op de fiets’ met handelingsperspectief ‘stop weg, stap op!

PATS! BOEM!

Een theatervoorstelling rond het gedrag van jongeren in het verkeer; gekoppeld aan een interactieve les. Bewustwording, verantwoordelijkheid en gedragskeuzes maken staan centraal.