Fietsles voor basisonderwijs
De fietsles heeft als doel de fietsvaardigheden te verbeteren. Middels een parcours en losse fietsvaardigheden oefeningen worden verschillende vaardigheden geoefend.
De fietsles heeft als doel de fietsvaardigheden te verbeteren. Middels een parcours en losse fietsvaardigheden oefeningen worden verschillende vaardigheden geoefend.
Aansprekende (actuele) gebeurtenissen worden als voorbeeld aangehaald, daarnaast worden humor en verdriet ingezet om leerlingen te activeren en te betrekken bij deze bijzondere voorlichting.
Om de jongeren de gevaren van afleiding in het verkeer zelf te ervaren, wordt een virtual reality bril gekoppeld aan een fietssimulator ingezet.
Het campagneteam RYD spreekt op straat jongeren over het gevaar van afleiding op de fiets.
Tijdens de VVN Opfriscursus Fiets gaan senioren aan de hand van foto’s, opdrachten en filmpjes het gesprek met elkaar aan. Dit gebeurt op basis van de onderwerpen ‘plaats op de weg’, ‘jij
Met Go Safe zonder invloed krijgen jongeren van 13 tot 18 jaar informatie over de werking van alcohol en drugs en de negatieve gevolgen die het gebruik ervan kan hebben voor de verkeersdeelname.
Verkeerslessen waarin leerlingen zelf gevaarlijke verkeerssituaties die zij tegenkomen op de route tussen school en thuis in kaart brengen. Deze vormen de basis voor de verkeerslessen.
Lesprogrogramma waarin leerlingen uit groep 8 zich voorbereiden op het fietsen naar de middelbare school. Het bestaat uit een informatieve les, praktijkles en evaluatieles.
Interactieve theatervoorstelling met als doel om kinderen bewust te maken van gevaren in diverse verkeersituaties en hoe je hier veilig mee om kunt gaan.
Verkeerseducatief theaterprogramma dat bestaat uit een combinatie van poppentheater en doe-activiteiten. Het programma duurt ca. 45 minuten en wordt klassikaal gegeven.