The DriveXperience
‘The DriveXperience’, Praktijkdag voor Jonge Autorijders, verlengt het leertraject voor 18-24 jarige bestuurders op een kritisch punt in hun carrière. Het bevordert bewustzijn van rijgedrag en risico’s.
‘The DriveXperience’, Praktijkdag voor Jonge Autorijders, verlengt het leertraject voor 18-24 jarige bestuurders op een kritisch punt in hun carrière. Het bevordert bewustzijn van rijgedrag en risico’s.
Een clinic en theatervoorstelling voor jongeren belicht alcoholgebruik in uitgaans- en sportsettings versus verkeersdeelname. Het focust op eigen verantwoordelijkheid, persoonlijke normen, en het aanspreken op risicovol gedrag.
Motor- en bromfietsrijopleiding: Focus op risicobewustzijn, praktijkrit en theorie voor tijdige reactie op verkeersrisico’s. Twee SWOV-onderzoeken tonen positieve gedragsaanpassingen na de training aan
Crashtest-campagne: Simuleert veilig frontale botsingen met jongeren op stoelen, onthult gevolgen van geen gordel bij verschillende snelheden (40-50 km/u). Meet reactiesnelheid en benadrukt veilig rijden met uitleg over gordels en airbags
Fietsverlichtingscampagne tijdens spits: Team bevordert bewustwording over fietszichtbaarheid, geeft gratis lampjes aan fietsers zonder verlichting. Uitgevoerd in donkere herfstspitsen voor optimale impact op veiligheid.
Verkeerslessen speciaal voor mensen met een licht verstandelijke beperking (LVB).
Interactieve cursus met theorie- en praktijkonderdeel rond het onderwerp alcohol- en drugs in het verkeer. De cursus richt zich op jongeren die een rijopleiding voor rijbewijs B volgen.
Informatieve les voor jongeren over de werking van alcohol en drugs en de negatieve gevolgen die het gebruik ervan kan hebben bij verkeersdeelname.
Educatieve cabaretvoorstelling voor jongeren over gedrag en verkeer(sveiligheid). Aansluitend aan de cabaretvoorstelling vindt een forumdiscussie plaats.
Project van Bureau Boemerang om jongeren aan het denken te zetten over hun eigen (risicovolle) verkeersgedrag en de gevolgen daarvan voor henzelf en voor hun omgeving.