Campagne Alcohol & Drugs
De Campagne A&D (alcohol&drugs) is een bewustwordingscampagnes van 8 uur. Het campagneteam voert deze inzet uit op locatie bij een discotheek, festival of evenement.
De Campagne A&D (alcohol&drugs) is een bewustwordingscampagnes van 8 uur. Het campagneteam voert deze inzet uit op locatie bij een discotheek, festival of evenement.
Het Nationale Verkeerslab is een spelshow voor scholieren. Het ervaren, demonstreren en in sneltreinvaart oplossingen bedenken voor complexe verkeerssituaties staat centraal.
Door het spelen van deze game en het nabespreken daarvan in de klas worden kinderen bewuster gemaakt van de afleiding die smartphonegebruik op de fiets met zich meebrengt en de daaruit voortvloeiende risico’s.
Met deze les ontdekken kinderen en hun ouders op een eigentijdse, laagdrempelige manier én met hulp van een vrachtautochauffeur hoe zij uit de dode hoek blijven.
Bewustwordingscampagne voor jongeren rond de gevaren van alcohol en drugs in het verkeer. Dankzij een virtual reality bril gekoppeld aan een rijsimulator kunnen jongeren dit echt ervaren.
In deze interactieve theatervoorstellingen worden verschillende verkeersverhalen verteld, waarbij het gedrag van de leerlingen in het verkeer centraal staat en theatraal onder de aandacht wordt gebracht.
Tijdens deze les worden de leerlingen meegenomen in de thematiek rondom de dode hoeken van een groot voertuig.
Fight Your Inner Monkey heeft tot doel jongeren in de leeftijd van 15 tot 18 jaar bewuster te maken van de aanwezigheid en invloed van groepsdruk.
Slingeren, afslaan zonder richting en met z’n drieën naast elkaar fietsen: veelvoorkomend bij kinderen in het verkeer. Project Fiets Veilig maakt leerlingen in groep 7 en 8 bewust van hun fietsgedrag.
Pakket dat gericht op veilig fietsen in het algemeen. Praktisch aspecten als een fietscontrole komen aan bod, maar ook theoretische lessen worden aangeboden.