Go Safe zonder invloed

Met Go Safe zonder invloed krijgen jongeren van 13 tot 18 jaar informatie over de werking van alcohol en drugs en de negatieve gevolgen die het gebruik ervan kan hebben voor de verkeersdeelname.

The Day After

The Day After is een educatief project waarin jongeren middels een escaperoomformat getraind worden in het vertonen van zelfcontrole.

Nationale verkeerslab

Het Nationale Verkeerslab is een spelshow voor scholieren. Het ervaren, demonstreren en in sneltreinvaart oplossingen bedenken voor complexe verkeerssituaties staat centraal.

Fight Your Inner Monkey

Fight Your Inner Monkey heeft tot doel jongeren in de leeftijd van 15 tot 18 jaar bewuster te maken van de aanwezigheid en invloed van groepsdruk.

Project Fiets Veilig

Slingeren, afslaan zonder richting en met z’n drieën naast elkaar fietsen: veelvoorkomend bij kinderen in het verkeer. Project Fiets Veilig maakt leerlingen in groep 7 en 8 bewust van hun fietsgedrag.

Op voeten en fietsen naar school

Actieperiode waarin aandacht besteed wordt aan verkeersveiligheid in de schoolomgeving door ouders te motiveren zoveel mogelijk met hun kinderen lopend of fietsend naar school te komen.

Gastles nabestaanden van een verkeersslachtoffer

De gastles focust op het bewust maken van de risico’s bij verkeersdeelname en eigen (risicovol) verkeersgedrag. Het doel is het creëren en behouden van een realistische risicoperceptie en veilig verkeersgedrag.

S.U.I.T. Stand Up In Traffic

Trafficskills biedt drie lessen: weerbaarheid en groepsdruk, zelfvertrouwen, en uit de groep treden. Weerbaarheid ontstaat niet alleen door kennis en vaardigheden, maar ook door de wil van de leerling om zichzelf te reguleren.

Voortgezet Fietsvaardig

Module rond veilig fietsen voor eerstejaars op het voortgezet onderwijs. aan bod komen onderwerpen zoals fietsen met een mobiel, in een groep en bij haast. Leerlingen krijgen praktisch oefeningen en bespreken ervaringen.

Trafficskills verkeerscarrousel

Totaalprogramma voor de onderbouw van het vo gericht op verkeerskennis, verkeersvaardigheden en risicoperceptie. Ook is er aandacht voor het verbeteren van de houding in het verkeer, groepsdruk en eigen verantwoordelijkheid.