Programma Doortrappen
Het programma Doortrappen ondersteunt provincies en gemeenten om van hun oudere, fietsende inwoners bewuste en zekere Doortrappers te maken.
Het programma Doortrappen ondersteunt provincies en gemeenten om van hun oudere, fietsende inwoners bewuste en zekere Doortrappers te maken.
Tijdens de VVN Opfriscursus Fiets gaan senioren aan de hand van foto’s, opdrachten en filmpjes het gesprek met elkaar aan. Dit gebeurt op basis van de onderwerpen ‘plaats op de weg’, ‘jij
Interactieve theatervoorstelling met als doel om kinderen bewust te maken van gevaren in diverse verkeersituaties en hoe je hier veilig mee om kunt gaan.
Verkeerseducatief theaterprogramma dat bestaat uit een combinatie van poppentheater en doe-activiteiten. Het programma duurt ca. 45 minuten en wordt klassikaal gegeven.
Het Nationale Verkeerslab is een spelshow voor scholieren. Het ervaren, demonstreren en in sneltreinvaart oplossingen bedenken voor complexe verkeerssituaties staat centraal.
De Verkeerstuin is een praktijk verkeerseducatieplein waar leerlingen van basisscholen worden ondergedompeld in het verkeer. Het motto van de tuin is: Doen is leren.
Doel van deze interventie is om kinderen bewust te maken van een goede zichtbaarheid in het verkeer door reflectiematerialen te dragen.
Stop!licht! is een theatervoorstelling van Plots! Theaterprojecten voor de groepen 1, 2 en 3, 4 van het basisonderwijs. In het toneelstuk wordt op een speelse wijze de functie van het verkeerslicht aan
Slingeren, afslaan zonder richting en met z’n drieën naast elkaar fietsen: veelvoorkomend bij kinderen in het verkeer. Project Fiets Veilig maakt leerlingen in groep 7 en 8 bewust van hun fietsgedrag.
Actieperiode waarin aandacht besteed wordt aan verkeersveiligheid in de schoolomgeving door ouders te motiveren zoveel mogelijk met hun kinderen lopend of fietsend naar school te komen.