3D Tripping Bike

Om de jongeren de gevaren van alcohol en drugs in het verkeer zelf te ervaren, wordt een virtual reality bril gekoppeld aan een fietssimulator ingezet.

Een directe en actieve interventie

Aansprekende (actuele) gebeurtenissen worden als voorbeeld aangehaald, daarnaast worden humor en verdriet ingezet om leerlingen te activeren en te betrekken bij deze bijzondere voorlichting.

Go Safe zonder invloed

Met Go Safe zonder invloed krijgen jongeren van 13 tot 18 jaar informatie over de werking van alcohol en drugs en de negatieve gevolgen die het gebruik ervan kan hebben voor de verkeersdeelname.

The Day After

The Day After is een educatief project waarin jongeren middels een escaperoomformat getraind worden in het vertonen van zelfcontrole.

Witte Waas

Witte Waas is een voorlichtingsproject waarbij medewerkers jongeren aanspreken over drugsgebruik in het verkeer. Het project, geschikt voor 18-24-jarigen, vindt plaats op indoorevenementen zoals discotheken en outdoorevenementen zoals festivals.

3D Tripping Car Klassikaal

3D-Tripping Car Klassikaal is een lesprogramma dat per blokuur wordt gegeven. Deze komt gedurende één dag langs bij een school. Het programma wordt begeleid door een campagneteam van Responsible Young Drivers.

3D Tripping Car

Bewustwordingscampagne voor jongeren rond de gevaren van alcohol en drugs in het verkeer. Dankzij een virtual reality bril gekoppeld aan een rijsimulator kunnen jongeren dit echt ervaren.

3D Afleiding Car

3D Afleiding Car, gericht op jongeren (16-25 jaar), gebruikt een virtual reality-simulator om de gevaren van afleiding in het verkeer te ervaren. Het simuleert situaties waarin het gebruik van een virtuele smartphone leidt tot ernstige problemen.

Go MONO

Go MONO spreekt jongeren aan over smartphonegebruik in het verkeer, wil de norm van “MONO” zijn communiceren en biedt handelingsalternatieven, met als doel het verminderen van smartphonegebruik en bevorderen van veilig verkeersdeelname.

3D Afleiding Car (klassikaal)

3D-Afleiding Car klasicaal is een educatief programma waar leerlingen de effecten van afleiding achter het stuur in een VR-simulator ervaren, inclusief risicopitch en Distracted Driving Game.