Alcoholslagboom
Campagne voor bezoekers van festivals. Deze kunnen gratis op een parkeerterrein parkeren dat wordt afgesloten met een slagboom. Voorwaarde is dat bij vertrek het resultaat van de alcoholtest negatief is.
Campagne voor bezoekers van festivals. Deze kunnen gratis op een parkeerterrein parkeren dat wordt afgesloten met een slagboom. Voorwaarde is dat bij vertrek het resultaat van de alcoholtest negatief is.
Pitch is een lespakket voor jongeren tussen de 16-25 jaar om hen bewust te maken van de gevaren van alcohol en/of drugs in het verkeer.
Leerlingen discussiëren bij Kruispunt in de setting van een verkeerskruispunt over verkeersveiligheid en afleiding in het verkeer.
Een training voor de professionele opvoeders van de kinderopvangorganisatie en leerkrachten groep 1 en 2.
De Campagne A&D (alcohol&drugs) is een bewustwordingscampagnes van 8 uur. Het campagneteam voert deze inzet uit op locatie bij een discotheek, festival of evenement.
Aansprekende (actuele) gebeurtenissen worden als voorbeeld aangehaald, daarnaast worden humor en verdriet ingezet om leerlingen te activeren en te betrekken bij deze bijzondere voorlichting.
Met Go Safe zonder invloed krijgen jongeren van 13 tot 18 jaar informatie over de werking van alcohol en drugs en de negatieve gevolgen die het gebruik ervan kan hebben voor de verkeersdeelname.
Witte Waas is een voorlichtingsproject waarbij medewerkers jongeren aanspreken over drugsgebruik in het verkeer. Het project, geschikt voor 18-24-jarigen, vindt plaats op indoorevenementen zoals discotheken en outdoorevenementen zoals festivals.
Het Nationale Verkeerslab is een spelshow voor scholieren. Het ervaren, demonstreren en in sneltreinvaart oplossingen bedenken voor complexe verkeerssituaties staat centraal.