Scootmobieltraining
Deze cursus omvat theorie-onderricht, praktijkles met bijzondere verrichtingen en een praktijkrit in het verkeer.
Deze cursus omvat theorie-onderricht, praktijkles met bijzondere verrichtingen en een praktijkrit in het verkeer.
Kwartet over verkeersborden voor kinderen vanaf groep 3. Door een extra spelregel worden kinderen gemotiveerd de betekenissen van de borden te kennen.
De rijvaardigheidstraining voor ervaren bestuurders richt zich op het herkennen van subtiele veranderingen in verkeer en persoonlijke capaciteiten. Het doel is om langdurig verantwoord en met plezier te blijven autorijden.
Leerlingen van de basisschool en in het voortgezet speciaal onderwijs leren zelfstandig gebruik te maken van het OV. De kinderen leren een keuze te maken voor hun vervoerwijze en hun reis met het OV te plannen.
Schoolroute.nl betrekt leerlingen van groep 7 en 8 en de eerste klas van het voortgezet onderwijs bij het analyseren van hun school-thuisroute. Ze identificeren gevaarlijke punten en worden zich bewust van verkeersrisico’s.
Module rond veilig fietsen voor eerstejaars op het voortgezet onderwijs. aan bod komen onderwerpen zoals fietsen met een mobiel, in een groep en bij haast. Leerlingen krijgen praktisch oefeningen en bespreken ervaringen.
Digitale lesbrief ‘Verkeer in Uitvoering’ voor eerste twee klassen voortgezet onderwijs, benadrukt fietsveiligheid. Gericht op integratie van verkeerseducatie binnen vakken, vooral voor VMBO PRO, VMBO kader/TL en HAVO/VWO.
MONO gastles voor 10-12-jarigen bevordert bewustzijn van veilig fietsen zonder afleiding. Interactieve aanpak laat kinderen zelf redenen bedenken, betrekt ouders met zelfgemaakte MONO geurhangers en promoot sociale norm ‘MONO op de fiets’ met handelingsperspectief ‘stop weg, stap op!
Verkeersmarkt voor 12-14-jarige leerlingen op voortgezet (speciaal) onderwijs. Modulair programma behandelt relevante verkeersveiligheidsthema’s. Scholen kiezen passende onderdelen voor bewustwording en educatie.
Digitale verkeersmethode die zich richt op alle groepen in het basisonderwijs. Doel: veilig gedrag van de leerling in het verkeer en in zijn leefomgeving.