Gastles nabestaanden van een verkeersslachtoffer

De gastles focust op het bewust maken van de risico’s bij verkeersdeelname en eigen (risicovol) verkeersgedrag. Het doel is het creëren en behouden van een realistische risicoperceptie en veilig verkeersgedrag.

Go MONO

Go MONO spreekt jongeren aan over smartphonegebruik in het verkeer, wil de norm van “MONO” zijn communiceren en biedt handelingsalternatieven, met als doel het verminderen van smartphonegebruik en bevorderen van veilig verkeersdeelname.

S.U.I.T. Stand Up In Traffic

Trafficskills biedt drie lessen: weerbaarheid en groepsdruk, zelfvertrouwen, en uit de groep treden. Weerbaarheid ontstaat niet alleen door kennis en vaardigheden, maar ook door de wil van de leerling om zichzelf te reguleren.

50CC SCOOTER SCHOOLEVENTS

Praktijkgerichte interventie voor leerlingen van de bovenbouw VMBO of ROC’s op het gebied van verantwoord en veilig scooter rijden.

Veilig uitgaan = veilig thuiskomen

Een clinic en theatervoorstelling voor jongeren belicht alcoholgebruik in uitgaans- en sportsettings versus verkeersdeelname. Het focust op eigen verantwoordelijkheid, persoonlijke normen, en het aanspreken op risicovol gedrag.

Trafficskills verkeerscarrousel

Totaalprogramma voor de onderbouw van het vo gericht op verkeerskennis, verkeersvaardigheden en risicoperceptie. Ook is er aandacht voor het verbeteren van de houding in het verkeer, groepsdruk en eigen verantwoordelijkheid.

VRO-Risico

Motor- en bromfietsrijopleiding: Focus op risicobewustzijn, praktijkrit en theorie voor tijdige reactie op verkeersrisico’s. Twee SWOV-onderzoeken tonen positieve gedragsaanpassingen na de training aan

Verkeer in Uitvoering

Digitale lesbrief ‘Verkeer in Uitvoering’ voor eerste twee klassen voortgezet onderwijs, benadrukt fietsveiligheid. Gericht op integratie van verkeerseducatie binnen vakken, vooral voor VMBO PRO, VMBO kader/TL en HAVO/VWO.

PATS! BOEM!

Een theatervoorstelling rond het gedrag van jongeren in het verkeer; gekoppeld aan een interactieve les. Bewustwording, verantwoordelijkheid en gedragskeuzes maken staan centraal.