Kruispunt
Leerlingen discussiëren bij Kruispunt in de setting van een verkeerskruispunt over verkeersveiligheid en afleiding in het verkeer.
Leerlingen discussiëren bij Kruispunt in de setting van een verkeerskruispunt over verkeersveiligheid en afleiding in het verkeer.
Aansprekende (actuele) gebeurtenissen worden als voorbeeld aangehaald, daarnaast worden humor en verdriet ingezet om leerlingen te activeren en te betrekken bij deze bijzondere voorlichting.
Fight Your Inner Monkey heeft tot doel jongeren in de leeftijd van 15 tot 18 jaar bewuster te maken van de aanwezigheid en invloed van groepsdruk.
De gastles focust op het bewust maken van de risico’s bij verkeersdeelname en eigen (risicovol) verkeersgedrag. Het doel is het creëren en behouden van een realistische risicoperceptie en veilig verkeersgedrag.
Go MONO spreekt jongeren aan over smartphonegebruik in het verkeer, wil de norm van “MONO” zijn communiceren en biedt handelingsalternatieven, met als doel het verminderen van smartphonegebruik en bevorderen van veilig verkeersdeelname.
Trafficskills biedt drie lessen: weerbaarheid en groepsdruk, zelfvertrouwen, en uit de groep treden. Weerbaarheid ontstaat niet alleen door kennis en vaardigheden, maar ook door de wil van de leerling om zichzelf te reguleren.
Programma waarbij diverse verkeersveiligheidsthema’s worden behandeld. De betreffende school maakt een keuze uit de beschikbare onderdelen.
Praktijkgerichte interventie voor leerlingen van de bovenbouw VMBO of ROC’s op het gebied van verantwoord en veilig scooter rijden.
Een clinic en theatervoorstelling voor jongeren belicht alcoholgebruik in uitgaans- en sportsettings versus verkeersdeelname. Het focust op eigen verantwoordelijkheid, persoonlijke normen, en het aanspreken op risicovol gedrag.
Totaalprogramma voor de onderbouw van het vo gericht op verkeerskennis, verkeersvaardigheden en risicoperceptie. Ook is er aandacht voor het verbeteren van de houding in het verkeer, groepsdruk en eigen verantwoordelijkheid.