The Day After

The Day After is een educatief project waarin jongeren middels een escaperoomformat getraind worden in het vertonen van zelfcontrole.

Tussen School en Thuis – bovenbouw

Verkeerslessen waarin leerlingen zelf gevaarlijke verkeerssituaties die zij tegenkomen op de route tussen school en thuis in kaart brengen. Deze vormen de basis voor de verkeerslessen.

Paolo de Zebratemmer

Interactieve theatervoorstelling met als doel om kinderen bewust te maken van gevaren in diverse verkeersituaties en hoe je hier veilig mee om kunt gaan.

Verkeersplaneet

Verkeerseducatief theaterprogramma dat bestaat uit een combinatie van poppentheater en doe-activiteiten. Het programma duurt ca. 45 minuten en wordt klassikaal gegeven.

Nationale verkeerslab

Het Nationale Verkeerslab is een spelshow voor scholieren. Het ervaren, demonstreren en in sneltreinvaart oplossingen bedenken voor complexe verkeerssituaties staat centraal.

Wheelie Pop

Door het spelen van deze game en het nabespreken daarvan in de klas worden kinderen bewuster gemaakt van de afleiding die smartphonegebruik op de fiets met zich meebrengt en de daaruit voortvloeiende risico’s.

Veilig op weg! Blijf uit de dode hoek

Met deze les ontdekken kinderen en hun ouders op een eigentijdse, laagdrempelige manier én met hulp van een vrachtautochauffeur hoe zij uit de dode hoek blijven.

Your Message Pro

Leerlingen uit het praktijkonderwijs leren door te doen. “Doen” staat ook centraal bij Your Message Pro van TeamAlert. Vooraf wordt met de school bepaald welk thema centraal staat, bijvoorbeeld afleiding op de

Verkeerstuin Maasbree

De Verkeerstuin is een praktijk verkeerseducatieplein waar leerlingen van basisscholen worden ondergedompeld in het verkeer. Het motto van de tuin is: Doen is leren.

Stop!licht!

Stop!licht! is een theatervoorstelling van Plots! Theaterprojecten voor de groepen 1, 2 en 3, 4 van het basisonderwijs. In het toneelstuk wordt op een speelse wijze de functie van het verkeerslicht aan