Fietsen met Zizo
Fietsen met Zizo stimuleert kinderen en ouders om (vaker) samen te fietsen, met het fietsdagboek als gids. Dit bevordert fietsvaardigheden, ontwikkelt verkeersinzicht en vergroot het vertrouwen.
Fietsen met Zizo stimuleert kinderen en ouders om (vaker) samen te fietsen, met het fietsdagboek als gids. Dit bevordert fietsvaardigheden, ontwikkelt verkeersinzicht en vergroot het vertrouwen.
Interventie gebaseerd op Design Thinking. Leerlingen (groep 3-8) worden uitgedaagd in het bedenken en presenteren van ideeën om de schoolomgeving veiliger te maken. Nadruk op burgerschap, creativiteit en verhoogd verkeersbewustzijn.
START fietsen leert kinderen van 2-6 jaar fietsen op kinderopvang of school. Belangrijk element is dat ouders/verzorgers hierbij nadrukkelijk worden betrokken. Voor een periode van 3-6 maanden krijgen de peuteropvang of groepen
Het Schoolpleinpakket is een compleet en compact pakket met praktijkopdrachten voor alle groepen van de basisschool.
Een training voor de professionele opvoeders van de kinderopvangorganisatie en leerkrachten groep 1 en 2.
De VVN Verkeersmethode biedt voor groep 1 t/m groep 8 al het lesmateriaal dat nodig is om kinderen veilig aan het verkeer te laten deelnemen.
Het Nationale Verkeerslab is een spelshow voor scholieren. Het ervaren, demonstreren en in sneltreinvaart oplossingen bedenken voor complexe verkeerssituaties staat centraal.
Met deze les ontdekken kinderen en hun ouders op een eigentijdse, laagdrempelige manier én met hulp van een vrachtautochauffeur hoe zij uit de dode hoek blijven.
Doel van deze interventie is om kinderen bewust te maken van een goede zichtbaarheid in het verkeer door reflectiematerialen te dragen.
Stop!licht! is een theatervoorstelling van Plots! Theaterprojecten voor de groepen 1, 2 en 3, 4 van het basisonderwijs. In het toneelstuk wordt op een speelse wijze de functie van het verkeerslicht aan