
Schoolpleinpakket
Het Schoolpleinpakket is een compleet en compact pakket met praktijkopdrachten voor alle groepen van de basisschool.

Pitch
Pitch is een lespakket voor jongeren tussen de 16-25 jaar om hen bewust te maken van de gevaren van alcohol en/of drugs in het verkeer.

Op Weg naar het VO
Lesprogrogramma waarin leerlingen uit groep 8 zich voorbereiden op het fietsen naar de middelbare school. Het bestaat uit een informatieve les, praktijkles en evaluatieles.

Verkeersplaneet
Verkeerseducatief theaterprogramma dat bestaat uit een combinatie van poppentheater en doe-activiteiten. Het programma duurt ca. 45 minuten en wordt klassikaal gegeven.

Wheelie Pop
Door het spelen van deze game en het nabespreken daarvan in de klas worden kinderen bewuster gemaakt van de afleiding die smartphonegebruik op de fiets met zich meebrengt en de daaruit voortvloeiende risico’s.

Wijzer! Verkeer!
Wijzer! Verkeer is een verkeersmethode voor de groepen 1 t/m 8 die kinderen leert veilig en zelfstandig deel te nemen aan het verkeer.

3D Tripping Car
Bewustwordingscampagne voor jongeren rond de gevaren van alcohol en drugs in het verkeer. Dankzij een virtual reality bril gekoppeld aan een rijsimulator kunnen jongeren dit echt ervaren.

Van 8 naar 1 (V8N1) – Basisonderwijs
Leerlingen bereiden zich voor op nieuwe schoolroutes met opdrachten, peer-to-peer learning over groepsdruk en afleiding, en praktische kaartregistratie van verkeersrisico’s.

Go MONO
Go MONO spreekt jongeren aan over smartphonegebruik in het verkeer, wil de norm van “MONO” zijn communiceren en biedt handelingsalternatieven, met als doel het verminderen van smartphonegebruik en bevorderen van veilig verkeersdeelname.

Fotoframe
Het campagneteam RYD spreekt op straat jongeren over het gevaar van afleiding op de fiets.

Lekker Anders Dag
Initiatief om een mentaliteitsverandering te bevorderen door ouders en kinderen uit te dagen om alternatieve, bewuste keuzes te maken tijdens hun tocht naar school, waardoor een prettiger verkeerssituatie ontstaat

3D Afleiding Car
3D Afleiding Car, gericht op jongeren (16-25 jaar), gebruikt een virtual reality-simulator om de gevaren van afleiding in het verkeer te ervaren. Het simuleert situaties waarin het gebruik van een virtuele smartphone leidt tot ernstige problemen.